Berg en dal.

3 augustus 2015 - Ísafjörður, IJsland

Vanochtend deden we de verduisteringsgordijnen open en de zon schijnt alweer volop. Het voelt met 10 graden niet echt koud aan. We gaan vandaag op weg naar ons noorderlijkste hotel voor twee overnachtingen in Ísafjördur. Ons wacht een flink aantal bergpassen vandaag vanaf zeeniveau tot ruim 500 meter. We rijden over de Botnaheiði, Dufansdalheiði en de Dynjandisheiði. Hierna komen we bij de waterval Dynjandifoss uit. Hier maken we een stop om de grootste waterval van het westelijk fjorden gebied te bewonderen. Na een korte picknick in de zon bij 15 graden rijden we verder. Langs de fjorden weer omhoog naar Hrafnseyrarheiði. Bij de Dýrafjörður lopen we naar de bijna 300 meter hoge Mýrarfjall om hier een schitterend uitzicht te hebben over deze fjord. De Gemlufallsheiði is de volgende die aan de beurt is. De Breiðadalsheiði slaan we over en nemen de ruim 6 kilometer lange tunnel naar Ïsafjördur. Het is hier wel wat kouder nu maar de zon begint toch zachtjes aan te zakken richting de horizon. Dat zal maar voor kort zijn want we zitten hier bijna tegen de poolcirkel aan. Met 3 uurtjes schemer zijn die verduisteringsgordijnen toch een uitkomst!

1. Pierre:
    4 augustus 2015
    Vandaag heerlijke regendag gehad,de vuilnisman is ook langs geweest. Veel plezier en doe rustig aan kussen van Oma en Opa.