Rustdag in Ísafjörður.

4 augustus 2015 - Ísafjörður, IJsland

Vanochtend een beetje uit mogen slapen. We ontbijten op ons gemak. 's Morgens rijden we naar Bolungarvik. Daar gaan we naar het  Náttúrugripasafnið. Dit is een natuurmuseum wat we op de vraag van Carlijn bezoeken. Hier staat een echte ijsbeer. Verder zien we hier heel veel vogels en een onderkaak van een blauwe vinvis. Een stukje verderop komen we langs Ósvör. Dit is een oud visserskamp wat nu een bijzonder openluchtmuseumpje is. 's Middags rijden we naar Hvítanes waar we zeehonden kunnen spotten. Zij liggen daar lekker te genieten in het zonnetje. Sommige "toeristen" willen van te dichtbij die ene echte foto maken maar jagen hiermee bijna de meeste zeehonden het water in. Na een poosje wachten en wat engelengeduld komen er toch nog enkele zeehonden terug om even lekker te zonnen. De meeste houden het voor gezien en zoeken een stuk verder in de Skötufjörður een lekker plekje uit om daar verder te zonnen. We rijden terug naar Ísafjörður waar we nog even door het centurm lopen. Hier zien we bij Gamla Bakaríið nog een oude Ford uit 1924 staan. Heel leuk om te zien.

1. Nellie:
    5 augustus 2015
    Wat boffen jullie met t weer. Heb de kaart er bij liggen om te kijken waar jullie zijn. Hebben jullie ook natuur foto,s gemaakt? Wel fijn om even n rustdag in te lassen. Geniet ervan.
    Groetjes Nellie
  2. Gert Geenen:
    5 augustus 2015
    Hallo Jørgen en gezin!
    Na ons laatste diner op Madeira jullie blog gelezen. Leuk om de verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Handig zo'n selfie stick hè!? ;-)
    Geniet verder van deze bijzondere reis/vakantie. Groetje, Gert.
  3. Pierre:
    6 augustus 2015
    Carlijn wat kijk jij verdrietig bij die ijsbeer, het is zo te zien maar een kleintje. Gelukkig kom je er geen levende tegen, op naar de IJsland pony,s Groetjes opa en oma