Water en vuur.

7 augustus 2015 - Reykjahlíð, IJsland

Vanochtend hebben we Carlijn en Judith uit laten slapen tot half 9. We gaan naar het ontbijt in het hotel van Icelandair waar we de nacht hebben doorgebracht. Er is weer goed voor ons gezorgd, er ligt veel lekkers klaar. Maar het lekkerste maken Carlijn en Judith vanochtend zelf. Ze bakken hun eigen wafel!! Alexandra wil nog graag een wandelroute doen aan het einde van een dal ten zuidwesten van Dalvík. Hiervoor worden laarzen aangeraden. We hebben niet alles bij ons dus dit kan niet doorgaan. We rijden vandaag verder naar het oosten over de ringweg met als bestemming Reykjahlíð. Na zo'n 3 kwartier rijden komen we langs de Goðafoss. Dit is een van de grotere watervallen hier op IJsland. Vanaf de parkeerplaats is het maar 700 meter lopen. Hij is 30 meter breed en valt 12 meter naar beneden. Jørgen waagt het er weer om dichterbij wat foto's te gaan maken. In tussen tijd voelen Carlijn en Judith of het water wel koud genoeg is want zij zien iemand geruime tijd met blote voeten in het water staan. Het water is volgens hun hééél koud. Na ruim een half uur komen we bij Mývatn. Dit is een van de grootste meren van IJsland, het meet ruim 36 km2. Bij Kálfastrandarklasar stappen we even uit. Carlijn en Judith doen hun hoed met muggennetje op. Maar dat is niet echt nodig. Er waait een fris windje wat de muggen hier weghoudt. We rijden naar het lavalabyrinth van Dimmuborgir. Hier beginnen we door de lavavelden onze wandeltocht naar de Hverfjall. Dit is een kegelvulkaan bestaande uit as en fijn gruis. We kiezen voor de korte zware moeilijke route. Na een uurtje staan we op 450 meter hoogte met een prachtig zicht in de krater en een geweldig uitzicht over Mývatn. Onze ruggen zijn er nat van. Maar we genieten wel van deze prestatie. We lopen op ons gemak terug naar de auto. We gaan op zoek naar ons hotel in Reykjahlíð. Dit zal zijn voor de komende drie nachten. Er is hier veel te zien dus nemen we de tijd ervoor.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pierre:
    8 augustus 2015
    Afschrikwekkende hoedjes Carlijn en Judith daarom zijn de muggen natuurlijk weg gebleven.Als jullie terug komen mag je voor ons ook wel wafels bakken liefs Oma en Opa.
  2. Erwin:
    13 augustus 2015
    Idd pittige wandeling, maar het uitzicht maakt alles goed!!!