Op weg naar huis.

18 augustus 2015 - Keflavík, IJsland

Vanochtend de wekker gezet want we willen op tijd vertrekken richting het vliegveld van Keflavik. Jørgen heeft vanochtend al online ingecheckt dus we kunnen straks meteen onze koffers "droppen". We verlaten de hoofdstad van IJsland en maken een stop bij Bláa Lónið, beter bekend als de Bleu Lagoon. Het is hier nog niet zo druk, we zijn er al vroeg. Hier brengen we een aantal uur door, lekker dobberen in het warme "blauwe" water. We zoeken een plek op waar we onze gezichten in kunnen smeren met de beroemde silica-modder. Dit laten we zo'n 10 minuten opdrogen en dan valt het meeste er vanzelf af als je wat rare bekken trekt met je gezicht. Bij Jørgen zit de modder er goed dik op dus gaat hij naar de waterval toe om zijn gezicht schoon te spoelen. We dobberen nog wat verder rond tot het tijd wordt om er uit te gaan.We gaan eerst goed douchen en zeker onze haren verwennen met een conditioner, van dat water drogen je haren uit. We rijden naar het vliegveld van Keflavik om daar "onze" auto in te leveren. Om precies te zijn hebben we 4002 km. gereden om deze hele reis te maken. We "droppen" alvast onze koffers en eten nog eerst een hapje voordat we instappen om terug te vliegen naar Nederland.