de 1e kennismaking met IJsland.

29 juli 2015 - Keflavík, IJsland

Hallo allemaal,

Vanochtend op tijd vertrokken in Mierlo om naar Schiphol te gaan. Om 11.00 daar de auto geparkeerd op een gereserveerde plaats. Gisteren thuis al online ingecheckt dus alleen een bagage drop-off bij de balie van Icelandair. Nog even een hapje gedaan bij de Burger King, de vakantie is echt begonnen! Het vliegtuig vertrekt mooi op tijd richting IJsland met de bestemming Keflavik. Na 2058 km. in bijna 3 uurtjes vliegen komen de lavavelden in zicht. We landen op een zonnig IJsland. Als een van de eerste pakken we de bagage van de band en lopen vlug door naar Hertz om de auto op te halen. Alles ligt klaar en we zijn snel onderweg naar ons hotel in Keflavik voor de 1e overnachting. Daar alles op de kamer neergezet. We gaan op weg naar Krýsuvík door de lavavelden waar we voor het eerst kennismaken met het rommelen van de aarde; kokende modderpoelen. Na deze ronde van ruim 100 km. zijn we weer terug in het hotel. Daar pakken we de koffers opnieuw in en maken de spullen voor morgen in orde.                           Het was een mooie 1e kennismaking.

1. René:
    30 juli 2015
    Succes met kilometers vreten! Dan kom je nog eens ergens en er valt veel te zien. Veel plezier!

O ja, stinken de modderpoelen in IJsland net zo als die in Nieuw-Zeeland?
  2. Robert:
    30 juli 2015
    Fijn dat de 1e stappen goed en vlotjes verlopen zijn. Ben benieuwd naar de komende verhalen.
    Geniet ervan !!
  3. Geert:
    30 juli 2015
    niet te veel in de grond "porren" hè, want voor je het weet heb je een uitbarsting ... :-)
    Veel plezier
  4. Pierre:
    30 juli 2015
    Fijn dat alles goed verlopen is dus op naar het volgende adres.Ps volgens mij stinken die poelen allemaal het zelfde maar neem een neus vol mee dan heb ben jullie er nog lang plezier van. groetjes en nog veel plezier.
  5. Jeanne en Giel:
    30 juli 2015
    Fijn een goede reis gehad
    nu volop genieten van het mooie Ijsland gr Pa en Ma
  6. Nellie:
    Hallo
    Eindelijk is het zover waar jullie zolang naar hebben uit gekeken. Geniet van de mooie natuur daar hopelijk ook droog weer. Vervolg jullie reis. Groetjes Nellie