Gezocht, gevonden maar niet gezien!

6 augustus 2015 - Akureyri, IJsland

Vanochtend wakker geworden zonder onze wekker. Maar wel die van de buren. Dat ding heeft wel een kwartier afgelopen!! Rustig ontbeten en genoten van het vrije uitzicht bij de Gauksmýri Lodge. We rijden verder over de ringweg naar het oosten toe. We verlaten al snel de ringweg richting het noorden. Het is een gravelweg die we zeker een half uur volgen om bij de rots van Hvítserkur uit te komen. Het miezert flink als we er zijn. Er is daar een mooi uitzichtpunt gemaakt. Maar het is eb en Jørgen waagt zich via de steile gladde helling naar beneden om dichterbij nog wat foto's te maken. We rijden ongeveer dezelfde weg terug naar de ringweg en vervolgen deze een stuk verder waar we deze weer verlaten richting het zuiden. Via Vatnsdalur naar Grimstunguheiði. Dit is de verkeerde weg. We moeten de volgende hebben naar Sunnuhlið.  Hier liggen 11 watervallen achter elkaar. We komen uit bij het beginpunt. Dit is alleen te voet te doen. Het is een wandeltocht van 18 km. over zwaar geaccidenteerd terrein. Hier moet men zeker 5 uur voor uittrekken. Dat gaan we niet doen. De Dalfoss, de Skessufoss, de Kerafoss en de andere gaan we niet zien. Onderweg maken we nog wat foto's van wat schapen met mooi gekrulde hoorns. We komen terug op de ringweg. Na Varmalið klaart het weer goed op en rijden we via de Öksnadalsheiði naar Akureyri. Hier hebben we vanavond gezellig bij Backpackers gegeten.

1. Pierre:
    7 augustus 2015
    We hopen dat de zon jullie niet in de steek laat,ga maar een keertje lekker winkelen in Akureyri. Veel plezier dit weekendgroetjes Opa en oma.