de Westpunt.

2 augustus 2015 - Patreksfjörður, IJsland

Vanochtend hebben de meeste van ons gebruik gemaakt van het feit dat het ontbijt pas vanaf 9 uur geserveerd wordt. Een enkeling wordt vroeg gewekt door de zonnestralen en de vogelgeluiden hier op Flatey. We ontbijten op ons gemak en lopen daarna richting de boot. Deze vertrekt iets later dan gepland naar Brjánslækur. Na ruim een uur zien we onze auto al staan. De beste plaats want we kunnen onze koffers zo uit de bagagecontainer meteen achter in de auto zetten. We gaan op weg naar Látrabjarg. Onderweg maken we even een uitstapje naar het enigste zandstrand van IJsland genaamd Rauðasandur. Wel raar om op een strand te staan met op de achtergrond sneeuw op de bergtoppen. We rijden verder en komen uit bij de vuurtoren genaamd Bjargtangar. Hier liggen de 400 meter hoge klliffen van Látrabjarg  We lopen voorzichtig omhoog en zien veel zeekoeten, meeuwen en papegaaiduikers. Op weg terug naar de auto zien we aan het einde van de horizon Groenland liggen. We rijden naar Patreksfjörður voor de volgende overnachting.

1. Jeanne en Giel:
    2 augustus 2015
    Geweldig hé............Geniet ervan is waarschijnlijk maar eenmalig gr Pa en Ma